اخبار

محلول ویجز (Wij’s solution) و 6 کاربرد آن

محلول ویجز، wijs solution merck

معرفی محلول ویجز ( محلول ویجس)

محلول ویجز (Wij’s solution) یک محلول شیمیایی است که شامل یک ترکیب آبی می‌شود که برای آزمایش و شناسایی آنیون‌های کلراید (Cl-)، برماید (Br-) و یوداید (I-) استفاده می‌شود. این محلول به نام دانشمند بلژیکی به نام ویجز (Wij) نامگذاری شده است.

Wij’s solution محلولی است که شامل یون‌های نقره (Ag+) و یون‌های نیترات (NO3-) است. وقتی این محلول با یک نمونه حاوی کلراید، برماید یا یوداید ترکیب می‌شود، یون‌های نقره با آن‌ها واکنش می‌کنند و تشکیل کلرید نقره (AgCl)، برماید نقره (AgBr) و یوداید نقره (AgI) می‌دهند، که هر کدام از این ترکیبات دارای رنگ خاصی هستند.

با توجه به این که رنگ این ترکیبات متفاوت است، می‌توان از این محلول برای تشخیص و شناسایی حضور یا عدم حضور آنیون‌های کلراید، برماید و یوداید در نمونه‌های مختلف استفاده کرد. این روش به عنوان روش ویجز یا آزمون ویجز نیز شناخته می‌شود و یکی از روش‌های سریع و موثر برای تشخیص آنیون‌های کلراید، برماید و یوداید در آزمایشگاه‌های شیمیایی است.

مشتری گرامی، شما می توانید درخواست قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و کالاهای موردنظر خود را در ساعات اداری با بخش فروش شرکت و یا  از طریق راه های ارتباطی زیر ارسال نمایید.

همراه / شبکه های اجتماعی

 ۰۹۱۰۸۰۸۵۰۳۲- ۰۹۳۰۱۲۴۳۰۶۲

تلفن

تلفن

۸۸۵۵۷۶۷۲ -۸۸۷۰۱۳۸۱ -۸۸۷۰۰۶۱۳ (021)

کاربردهای محلول ویجز (محلول ویجس)

محلول ویجز (Wij’s solution) کاربردهای متعددی در صنایع مختلف دارد. در زیر به برخی از کاربردهای آن اشاره شده است:

  1. صنایع غذایی: به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده در صنایع غذایی استفاده می‌شود. به عنوان مثال، این محلول برای کاهش ریسک ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری لیستریا در محصولات غذایی مانند سوشی و سالادها استفاده می‌شود.
  2. آزمایشگاه‌های شیمیایی: به عنوان یکی از آزمایش‌های پایه در آزمایشگاه‌های شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محلول به عنوان یک روش سریع و موثر برای تشخیص حضور آنیون‌های کلراید، برماید و یوداید در نمونه‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  3. صنایع دارویی: به عنوان یک ماده کمکی در تولید برخی از داروها به کار می‌رود. به عنوان مثال، این محلول در تولید داروهایی که برای درمان عفونت‌های باکتریایی به کار می‌روند، استفاده می‌شود.
  4. صنایع نساجی: به عنوان یک ماده رنگ‌بری در صنایع نساجی به کار می‌رود. به عنوان مثال، این محلول برای رنگ‌بری الیاف پنبه و پلی استر به کار می‌رود.
  5. صنایع آرایشی و بهداشتی: به عنوان یک ماده ضد عفونی کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند محصولات شستشوی دست و صابون به کار می‌رود.
  6. صنایع نفت و گاز: به عنوان یک ماده کمکی در فرآیند استخراج نفت و گاز به کار می‌رود. به عنوان مثال، این محلول برای تشخیص حضور کلراید در آبهای زیرزمینی و آبهای استخراج شده از مخزن نفتی به کار می‌رود.

مشتری گرامی، شما می توانید درخواست قیمت مواد شیمیایی آزمایشگاهی و کالاهای موردنظر خود را در ساعات اداری با بخش فروش شرکت و یا  از طریق راه های ارتباطی زیر ارسال نمایید.

همراه / شبکه های اجتماعی

 ۰۹۱۰۸۰۸۵۰۳۲- ۰۹۳۰۱۲۴۳۰۶۲

تلفن

تلفن

۸۸۵۵۷۶۷۲ -۸۸۷۰۱۳۸۱ -۸۸۷۰۰۶۱۳ (021)